Customer satisfaction level with futsal field management services

Ade Tuti Lestari, Zulfi Ramadhan

Abstract


The purpose of this study was to determine the extent of consumer satisfaction with futsal field management services during the covid-19 pandemic in Serang City. The method used is the associative survey method and the sample used is all consumers who use futsal field services in Serang City by using incidental sampling, where in this study researchers will provide questionnaires to futsal field customers in 4 different fields in Serang City. The 4 fields are Radar Banten Arena (Serang District), KeneWae Futsal (Cipocok District), Blafut Futsal (Crug District) and Star Futsal (Walantaka District) with 41 people. The results of the study obtained from the distribution of questionnaires to consumers who use service obtained the level of customer satisfaction with the services provided by each futsal field manager in Serang City is in the category of dissatisfied with a percentage of 48%. The poor service can be shown by the incompleteness of existing facilities, cleanliness of the place, security, comfort and also the performance of the waiters who work in the place.

Key words: Level of satisfaction, Consumers, Services


Full Text:

PDF

References


Anam, K., Desriyanti, D., & Kurniawan, E. (2019). Smart Field Control (SFC) di Lapangan Futsal Kembar Jaya. Jurnal Teknik Elektro Dan Komputer TRIAC, 6(2), 40–45.

Anis, L. M. (2015). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap International Brand Image Serta Dampaknya Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Mahasiswa Pembeli Dan Pengguna Laptop Lenovo Di Fakultas Ilmu Administrasi Universitas Brawijaya). Jurnal Administrasi Bisnis, 28(2).

Anwar, I., & Satrio, B. (2015). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 4(12), 1–15.

Aryani, D., & Rosinta, F. (2011). Pengaruh kualitas layanan terhadap kepuasan pelanggan dalam membentuk loyalitas pelanggan. BISNIS & BIROKRASI: Jurnal Ilmu Administrasi Dan Organisasi, 17(2).

Hafeez, S., & Muhammad, B. (2012). The Impact of Service Quality, Customer Satisfaction and Loyalty Programs on Customer’s Loyalty: Evidence from Banking Sector of Pakistan. International Journal of Business and Social Science, 3(16).

Keller, K. L., & Kotler, P. (2012). Branding in B2B firms. In Handbook of business-to-business marketing. Edward Elgar Publishing.

Lukman, M. D. (2014). Analisis Pengaruh Ekuitas Merek Terhadap Keputusan Pembelian dan Kepuasan Konsumen Produk Teh Botol Sosro Kemasan Kotak. Jurnal Administrasi Bisnis, 10(1).

Lupiyoadi, R. (2001). Manajemen pemasaran jasa: teori dan praktik. Jakarta: Salemba Empat, 101.

Morrisan, M. A. (2012). Metode penelitian survei. Kencana.

Mulyanto, E., & YOESTINI, Y. (2011). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan pada Bengkel Ajisaka Motor Kudus. Universitas Diponegoro.

Nisfiana, D. N. (2010). Pengaruh kualitas produk terhadap kepuasan konsumen dalam membeli daging sapi (Studi pada konsumen depot daging Mubarokah, Mojokerto. Universitas Negeri Malang.

Putra, G. P., Arifin, Z., & Sunarti, S. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian dan Dampaknya Terhadap Kepuasan Konsumen (Survei Pada Mahasiswa Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Administrasi Angkatan 2013 dan 2014 Universitas Brawijaya Yang Melakukan Pembelian Paket Data Kampus). Jurnal Administrasi Bisnis, 48(1), 124–131.

Putrantaji, R. D. S., & Oktafani, F. (2014). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Jasa Lapangan Futsal (Study Kasus Pada Ifi Futsal Bandung). EProceedings of Management, 1(3).

Putri, Y. L., & Utomo, H. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Sebagai Variabel Intervening (Studi Persepsi Pada Pelanggan Dian Comp Ambarawa). Among Makarti, 10(1).

Rahman, M. A., Qi, X., Saif, A. N. M., Ibrahim, I. Bin, & Sultana, R. (2017). Assessing service quality of online bill payment system using extended SERVQUAL model (SERVQUAL-Butterfly model): A case study of Dhaka electric supply company limited (DESCO), Bangladesh. Cogent Business & Management, 4(1), 1301195.

Salma, F. S., & Ratnasari, R. T. (2015). Pengaruh Kualitas Jasa Perspektif Islam Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan Hotel Grand Kalimas Di Surabaya1. Jurnal Ekonomi Syariah Teori & Terapan, 2(4), 322–339.

Sasongko, F. (2013). Pengaruh kualitas layanan terhadap kepuasan pelanggan restoran ayam penyet ria. Jurnal Strategi Pemasaran, 1(2), 1–7.

Thorik, S. H. (2020). Efektivitas pembatasan sosial berskala besar di Indonesia dalam penanggulangan Pandemi Covid-19. ’ADALAH, 4(1).

Udiutomo, P. (2011). Analisa Tingkat Kepuasan Siswa terhadap Layanan Program Smart Ekselensia Indonesia Tahun 2011. Jurnal Pendidikan Dompet Dhuafa, 1(01), 50–66.

Wibowo, S. E., Ruswanti, E., & Januarko, U. (2013). Pengaruh persepsi kualitas pelayanan terhadap niat pembelian ulang pada Toko Buku Gramedia Yogyakarta. Jurnal Ekonomi, 4(1), 56–64.

Wicaksono, T. (2017). Pengaruh Dimensi Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Upik Futsal Banjarmasin. At-Tadbir: Jurnal Ilmiah Manajemen, 1(2).




DOI: https://doi.org/10.35194/jm.v12i1.2138

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 Jurnal Maenpo : Jurnal Pendidikan Jasmani Kesehatan dan Rekreasi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


Jurnal Maenpo : Jurnal Pendidikan Jasmani Kesehatan dan Rekreasi INDEXED BY :

 
https://jurnal.unsur.ac.id/public/site/images/anitailmaniati/
Jurnal Maenpo : Jurnal Pendidikan Jasmani Kesehatan dan Rekreasi, is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.